Motivacija 3.0 temelji se na unutarnjim motivatorima. Ona je funkcionalna tek NAKON što su zadovoljeni temeljeni motivatori s razine 1.0 (npr. sigurnost) i 2.0 (npr. jasna uputa i pravila, prihodi dovoljni za „pristojan“ život). Motivacija 3.0 je prikladna za kompleksne zadatke koji traže fleksibilnost u promišljanju i djelovanju te pri kojima se neprestano dolazi do cilja drugim putem. Savjetovanje pacijenata i ljekarnička usluga svakako jesu ta vrsta zadataka.
Koji su unutarnji pokretači suvremenih stručnjaka? Daniel Pink, u knjizi „Poriv“ navodi: svrha, majstorstvo i samostalnost.
SVRHA

Kada ljudi imaju jasan uvid u svrhu svojeg djelovanja, puni su strasti prema tome što rade, motivirani su poslom te – angažirani. Angažiranost je danas jako rijetka pojava u poslovanju, a neophodna je za kvalitetnu ljekarničku uslugu.
Ljekarnici koji imaju jasan uvid u plemenitu svrhu svoje prakse u poslu su samomotivirani i angažirani tj. posvećeni. Kroz posvećenost postižu veću kvalitetu ljekarničke usluge te zadovoljne i vjerne pacijente. Prodajni rezultati će porasti, ali kao nuzdjelovanje ovih nastojanja, a ne kao svrha rada. Porasti će daleko više nego da ljude motivirate kroz mrkvu i batinu, tj. Motivaciju 2.0.
Međutim, u ljekarnama se rijetko posvećuje pozornost svrsi rada i mnogi ljekarnici nemaju jasan uvid u to što je svrha njihovog rada. Spominje se najčešće samo ono što je vidljivo na operativnoj razini (rad s pacijentima, postizanje ciljeva, rješavanje problema…), a to nije svrha rada u ljekarni.
Voditelj ljekarne koji želi posvećeni ljekarnički tim svakako treba facilitirati svoj tim da dođe do zajedničke svrhe rada. Ako vas ova tema zanima detaljnije, preporučam knjigu Lise Earle McLeod „Leading with noble purpose“
MAJSTORSTVO
Ljudi imaju urođenu želju rasti i razvijati se, postati vrhunski stručnjaci, majstori pa i magovi i gurui u svojem području. Vrhunska umješnost dovodi do osjećaja osobnog ostvarenja, a to je jedna od najvećih ljudskih potreba. I tada rad postaje motivacija. I prestaje biti rad.
Ovdje ne govorimo samo o kontinuiranoj stručnoj edukaciji farmaceuta, nego i o svakodnevnom usavršavanju u radu s pacijentima te s kolegicama u ljekarničkom timu.
Međutim, bez strasti, posvećenosti i discipline – ne možemo doći do majstorstva. Za majstorstvo je potreban odgovarajući svjetonazor (mindset), učenje iz grešaka i prihvaćanje poraza tijekom dostizanja majstorstva, a onda… i prihvaćanje toga da puno majstorstvo nikada nećemo dostići.
Voditelj ljekarne ima ogromnu ulogu kako bi svoje djelatnike potaknuo da krenu putem osobnog usavršavanja i razvoja i ostanu dosljedni tom putu prilikom nailaska na neumitne izazove. To traži veliki angažman vremena i volje od strane voditelja, kao i visokorazvijene vještine vođenja, emocionalnu inteligenciju i prije svega – odgovarajući svjetonazor (mindset) voditelja kako bi se mogao nositi s ovim zadatkom.
Iz ovog je razloga danas za uspjeh neophodan vertikalni razvoj svjetonazora (mindseta) voditelja – instalacija novog operativnog sustava na kojem voditelj temelji svoje poimanje svijeta i svoje djelovanje.
SAMOSTALNOST

Visokoobrazovani stručnjaci cijene samostalnost u pogledu toga što, kada, kako i s kime rade. Vjerojatno ste pomislili – kada bismo dopustili svima da rade što, kada, kako i s kime žele – nastao bi kaos. I nastao bi, ako su u pitanju djeca i odrasli koji nisu integrirali pravila struke i poslovanja. Međutim, stručnjak koji je usklađen s vrijednostima vaše organizacije, majstor u pružanju ljekarničke usluge, samomotiviran i posvećen poslu vjerojatno će mudro odabrati kada je posrijedi to što, kada, kako i s kime radi. Vjerujte im. Vjerujte, ali i provjerite, kako je to jednom rekao Ronald Reagan.
Da bi voditelj bio u mogućnosti otpustiti iluziju da je „sve pod kontrolom“, potrebno je nadrasti neka stara uvjerenja i vlastiti ego. I opet dolazimo do toga da je osobni razvoj voditelja bitan za kreiranje samomotiviranog i uspješnog ljekarničkog tima.
Izgleda da se iskristalizirala i tema za sljedeći tekst – osobni razvoj voditelja ljekarne.